torsdag 10 november 2016

MAKEOVER I STUDION




Hej! Igår visade jag en ny bild från studions mötesrum, och hade man ögonen med sig så ser man att vi har en ny väggfärg där inne! Jodå, höstlovet spenderades med det roliga uppdraget att ge en snabb makeover där! Vi har en ny ljuvlig väggfärg i mellangrått, en fantastiskt snygg ny takarmatur och så en hel drös med sköna accessoarer.




Basen i rummet är fortfarande min kollega Elins möbler, från Stolen.nu. Det blev avsevärt mycket vackrare med vita möbler mot lite kontrasterande grå vägg. Det är också Stolen som har tagit hem de fantastiska blå stora urnorna i bakgrunden, som jag har tänkt ta med hem om de blir kvar efter julmarknaden.... En ovanligt vackert fotograferad och stämningsfull bok ligger på bordet, återkommer till det.





Väggfärgen har ingen NCS kod, då vi valde en Farrow and Ball färgnyans. Nyansen heter Lamp Room Grey, och den fungerar väldigt bra med alla dova pastellnyanser som linnehänget på väggen visar.





Den nya takarmaturen så! Denna efterlängtade förnyelse för rummet, som mognat länge... Egentligen beställde jag armaturen hem till mitt eget matbord, men den var så fin så den fick hänga här. Troligen beställer jag en hem också, så småningom. Självklart kan man köpa den hos oss i studion.




Taklampan är i mässing och glas, är väldigt fin kvalitet (ser inte ut som blank fejkguld som skall flaga bara man tittar på den!),  har vackra möten i materialövergångarna och jag är bara så sjukt nöjd. Pholc kommer den ifrån, och modellen heter Mobil.




Boken då? Jo, det är vår nya hyresgäst, författaren Amelie Ehrensvärd Cardell som har skrivit den. Det är en oerhört vackert fotograferad bok, med stämningsfulla historier med övernaturlig mystik. Hon har turnerat tv-sofforna nu under Halloween och Allgelgona, så kan hända har du sett henne på tv? Boken har vi så klart till försäljning.




Ja, det var nytt från studion. Allt gott folks!




Bilder studio karin






3 kommentarer:

  1. Hej Karin! Tack för en bra blogg! Har försökt kommentera några gånger förut men inte lyckats (pga tekniskt handikappad haha!) önskar ett inlägg om lillebrors superfina garderober gjort av ikeastommar om du skulle ha lust med det:) hälsningar Josefine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Och tack för ett bra förslag! Jag har farit fram med så många projekt hemma, att jag glömmer att visa alla. Men det skall jag ta till mig, och fotografera och visa så snart jag hinner! Tack för idé-push :) // Karin

      Radera
  2. Tack snälla! Tänkte nämligen bygga liknande i mina barns rum. Har hela 3.20 i takhöjd... Hjääälp:) nyfiken hur man inreder garderboerna också då lådorna i ikea kök är "öppna" på sidorna och garderobsinredningarna inte passar måtten? Tack på förhand! Josefine igen:)

    SvaraRadera