tisdag 15 november 2016

INBJUDAN TILL VÅR JULMARKNAD





Hej vänner! Här pågår det för fullt förberedelser i tomteverkstan i Saltsjöbaden.... Eller, det känns inte så tomte än kanske. Men förberedelser pågår, det dyker upp fina varor som vi har beställt inför denna roliga tillställning. Förra året såg det ut så här under förberedelserna. Allt på bordet är så klart till försäljning på julmarknaden, och vi satsat på lite mer dekor och inredningsprylar i år också. Vår hyresgäst Amelie säljer sina fina böcker. Vackert fotograferade och stämningsfulla och mystiska historier. Elin och Stolen har utökat sitt blå sortiment av porslin från Simply Scandinavia med extra julfina gröna varianter! Älskar julkänslan i de krukorna! De som inte säljs får bo hos mig. Och jag själv har lite armaturer och annat. Vår granne Michaela K Dekor som säljer antikviteter och dekor kommer också att ha öppet, och sälja handgjorda halmbockar och halmstjärnor. Sist men inte minst;




...så kommer naturligtvis det stora dragplåstret att finnas även i år. De dubbelsidiga kransarna som du inte får tag i annars. Och får du tag i dem så är de vansinnigt dyra. Så här såg det ut i mitt fönster förra året, en stor dubbelsidig krans hade jag unnat matsalen. Blombuketter kan man beställa av trädgårdsmästar Marie, som har hand om all blomdekor. 




Dessa små kransar kommer att finnas också, de strösslade jag runt om i huset så mycket jag kunde. De passar framförallt på en möbel eller skåp (se julmarknads-inbjudan överst, så skymtar du en sådan liten krans på vitrinskåpets lås). Ja, det ska bli superkul, i år igen. Vi ses hoppas jag!




Bild studio karin




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar