torsdag 23 juni 2016

DET ENKLA ÄR DET VACKRA PÅ MIDSOMMARBORDET



Så här inför midsommar så hann jag med ett inspirationsbesök på Zetas. Oh, du sköna vad det finns fina växter där. En hel drös fick följa med mig hem, för trädgårdsprojekt jag skall ta tag i nästa vecka. Ett par lika vackra som enkla bukettips såg jag där, som inspiration för midsommardukningen. Ovan, vad är mer svensk-sommar-blomma än den hederliga prästkragen? Ett helt fång, lite glest i en stor glasvas, så fint. Stora långa stjälkar, lovely.





Eller det finfina tipset att ta fram alla glasvaser och glasflaskor som man har, och sticka ned en och annan udda blomma i dem. Också ett fint dukningstips inför midsommar. Rosenskäran är för övrigt en absolut favorit, som en vippig vacker variant av prästkrage. Och med det önskar jag er en härlig fix och doningskväll inför midsommar, trevlig kväll.


Bild studio karin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar