torsdag 17 september 2015

MATSAL MED MODERN TOUCH



Hej torsdag! Själv håller jag på hemma i vardagsrummet och matsalen just nu, så det blir mycket inspirationsletande där. Äntligen har jag lagt en order på matsalsbord - ni får se vad det blir när det levereras! Eames stolarna blir kvar, och tavelhängarångesten har inte släppt så därför gillar jag dessa bilder (som jag hittat på mäklarfirma Alexander White) på denna fantastiska moderna möblering och styling i äldre arkitektur (industriarkitektur). Stora utrymmen kräver stora, rena drag. Om vi tittar lite på detaljerna som gör denna matsal så bra...




...så ligger det naturligtvis i detaljerna i det annars ganska neutrala rummet. Ovan en modern serveringsvagn 2.0, en sådan hade t o m jag kunna tänka mig, jag som inte gillar de alltför pråliga diton. Koivisto Runes Baklava lampa står ovanpå och så gör även en bricka från Skultuna mässing.




Min tavelhängarångest beror mest på att jag inte hittat vad jag vill ha på väggarna än. Här har man hängt en stor maffig oljemålning som sällskap till det moderna möblemanget.




En annan detalj som är riktigt bra är de helhöga linnegardinerna i grått! Love'em. De sätter verkligen lite struktur och ton på den stora vita interiören, och hjälper säkerligen till att göra akustiken (ekon och hårt ljud) mycket bättre.




Det öppna köket tål att kikas in i, från matsalen med. Snyggt avslutat med täcksidor och kanter och hyllor, och uppmjukat med böcker. Alla bilder från detta objekt ser du här.







Bilder Alexander White





1 kommentar:

  1. Vet du varifrån den serveringsvagnen kommer - design?

    SvaraRadera