måndag 5 januari 2015

NU LÅSER JAG UPP 2015



Tjoho! Då låser vi upp det här året på bloggen. Ett par dagars ledighet och kontemplation, som sig bör så här års. Inte utan att man blir lite filosofisk så här när året ännu ligger i sin linda. Skall bli spännande att se vad som döljer sig i 2015. Jag funderar lite på vad som hände förra året, vad jag ville för ett år sen, vad som har hänt. På ett personligt plan, för ett år sedan funderade jag fortfarande på det här med att inreda och leva ekologiskt, att inte ha miljögifter i hemmet. Det är svårt att påverka vad som sker på jobbet, skolan, dagis. Men vi tillbringar mycket tid hemma, en tredjedel av dygnet minst, och nyckeln till sin egen hemmiljö håller man själv i. Genom renoveringar, förhållningssätt och inköp. Så där är jag obeveklig. Jag inreder så giftfritt jag kan, genom att jag väljer naturmaterial och gör kvalitativa val som skall hålla lääääänge, hellre än att trendbyta ofta. (I jobbet inreder jag efter person och plats, så interiören har en livslängd som varar förbi kortlivade trender.) Det är så vedertaget och inbäddat i mitt sätt att leva och inreda nu, att det är för mig en självklarhet. Rent arbetsmässigt för mig, det största under förra året är naturligtvis studion. Under förra året lärde jag mig att jag bär med mig nyckeln  till min egen framgång. Eller att nära drömmar och att jobba hårt målinriktat lönar sig. Jag har format min egen väg framåt. Jag öppnade min egen arkitektstudio under 2014, och jag jobbar dessutom ihop med fantastiska kollegor. Kollegor som i sin tur också förverkligade sina drömmar, om sina verksamheter. Drömmar som vi alla närt länge, och som slutligen slog in. Inte av tur, inte av timing, inte av ett ödets nyck. Utan just genom hårt arbete, starka viljor, och lite blod, svett och tårar ;) En annan sak som inte gick obemärkt förbi var att jag byggde ut huset förra året, och tack och lov är det aldrig något jag skall göra igen. Det är en hel del att vara både arkitekt, projektledare och kund - och hålla reda på byggare, kommun, kontrollanter och besiktningsgubbar. Jisses. Men nu är det nyckelfärdigt! Och det förtjänade en helt egen Nyårsafton bara det, att fira att det var klart. Nu fortsätter jag med nytt kök, badrum och ett par barnrum under 2015... Håhåjajja. Stay tuned. Förhoppningsvis fortsätter bloggen att utvecklas i år, ni är många som läser, ni är många som lämnar positiva kommentarer, och ni är många fantastiskt trevliga kunder som vänder er till mig. Året är ungt, vägen är framåt, nu kör vi :)







Bild pinterest




1 kommentar:

  1. Jag önskar dig all lycka under 2015 och ser fram emot att få följa dig under resan!

    SvaraRadera