måndag 5 maj 2014

LACKA OM MÖBLER OCH LUCKOR





Hej måndag! Jag kastar mig rätt in i ny vecka med ett tips, som också är en läsarfråga. Om man har gamla möbler som är avskavda och fula, eller man helt enkelt inte gillar trärent på just den möbeln, eller vad det nu kan vara för fel - ge möbeln nytt liv genom att låta måla om den! Gör man det själv för hand får man ett personligt fint uttryck i ytan med penseldrag, och det är naturligtvis gratis att göra jobbet, och det är inte så svårt men tar lite tid. Gör man det proffessionellt så 1) slipper man jobbet själv om man har svårt att hinna och 2) det blir ett väldigt bra och hållbart jämnt resultat, nästan som nya blir de. Och var då?




Själv lackerade jag om köksluckor i vårt förra kök i radhuset. Jag tröttnade på brunmurrigt och lackerade om den sektionen grått. Idag kanske jag hade valt även de vita luckorna som grå... Men då var det en budgetrenovering och bara det mörka fick bli grått. Före och efter ser ni här. Jag vände mig hit, i Nacka i Stockholm. Och med det önskar jag er en bra start på arbetsveckan!



Bild studio karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar