torsdag 22 maj 2014

ATT GRUPPERA KRUKOR OCH VÄXTER PÅ ALTANEN



Hej! I helgen lade vår trädgårdsmästare i studion, Marie, upp denna bild på sin FB sida. Hon har gjort denna altan (alptopparna skvallrar ju om att det inte var i Sverige). Och den var så vacker och blommorna så välgrupperade och färgmatchade att jag gick ut i trädgården och fnyste åt mina tunna uppställningar med krukor... och bara tänkte "gör om gör rätt". Jag hade små skämsiga spinkiga grupperingar om tre krukor här och var, utan tanke. Och insåg att jag kanske skulle mulla på lite mer med krukor och färgmatchning. Få det att se ut som en tanke och en plan. Så jag lyfte runt krukor och fixade och donade tills jag baxnade. Åkte till blomsterhandeln och tömde hyllorna på blommor. Till och med på kvällen när jag inte kunde sova (pga en gymnastikuppvisning jag och döttrarna skulle vara med i, inte pga blommorna) så låg jag fortfarande och grupperade krukor i huvudet. Ibland blir det svårt att stänga av kreativiteten. Läs Rainman. Men med Maries fina bild som lys-stjärna har jag nu gjort om på altanen, och det blev riktigt bra till slut! Många grupperingar av krukor, i lite större grupper, och det blev toppen. Jag lämnar er med denna fina bild som inspiration för era altaner idag, och tackar Marie för inspirationen.



Bild Marie Lindfors

1 kommentar:

  1. Hjälp! Jag behöver tips på hur man ska behandla altanen (träplank). Jag tycker om det solblekta silvergrå, men det blir så satans sticksigt och säkert inte lika snyggt om några år till. Så, snälla...kan du inte göra ett inlägg altaninlägg?

    SvaraRadera