torsdag 27 februari 2014

URBAN DELI SICKLA


 


Hej sportlovstorsdag! Mellan kundbesök, fiffande med nya blivande studion och körande till slalombacken och skridskohall så har jag hunnit med ett lunchbesök på Urban Deli i Sickla. Fantastistk fint ställe. Marmorbord, svarta pinnstolar, kanonfina hyllsystem i vitlaserad furuboard, putsat betonggolv. Maten är grym, stämningen på topp och jag fick sån inspiration att jag var tvungen att knäppa lite bilder med mobilen. Och fotandet av cool butik i sin tur gav mig en sån flashback till tiden vid millenniet då jag jobbade som junior designer, =får fortfarande göra allt jobb som ingen annan vill göra, på en inredningsbyrå i London. Då blev man titt som tätt ivägskickad till nyaste heta butiken eller restaurangen för att ta bilder med kamera. Och då skall man komma ihåg att i London är det konstant rånberedskap och terroristscanning, så du får minsann inte bara klampa in i butiker och fota hur du vill. Och då fanns inte mobilkameror, så med kameran lite skämsigt om halsen blev man ivägskickad till hetaste nya butikerna av chefen för att fota. Haha. Det var tider. I Sickla var det bara att hala fram mobilen och knäppa bilder så klart, här hemma är det ingen som blir ledsen. Finfina mobilsnapshots på ursnygg restaurangdesign för er idag alltså.




Smart och snyggt hyllsystem av furuboard (inte plywood, det var massiv, för att hålla bättre troligen) med fasta plan och några lösa plan med en rad borrade hål under varje hyllplan så att man kunde höja och sänka ett fåtal hyllplan a la Ikea pluppar. Supersmart och en idé jag tar med mig till min designstudio som skall ha butiksdisplay.




Bardisk i metall, och svarta barstolar i enkel knapp-design.






Snygga enkla furudisplayer vid kassan. Och yes, favoriten Ekorrens Ekologiska alla godissorter fanns här. Toppen, då blir det här jag handlar dem i framtiden till mina lördagsbarn. Hej på er, hörs.



Bild studio karin







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar