fredag 22 november 2013

LITE INSPIRATION FÖR JUL OCH ADVENT




.......och med ens vill jag ha julmys och mörker som lättas upp i små pölar av stearinljus och dimmad belysning, en liten gran i kruka på något sideboard och känna doften av glögg. Jag önskar att jag kunde fara med den magiska trollstaven och installera myset per omgående nu, idag. Jag tänkte köra med mycket mässing i år, det värmer och ger en behaglig old school julkänsla som jag tror passar här. Ska bli intressant att "jula" i ett nytt hem för första gången. Fullkomligt älskar riset i bilden ovan, kruka, dekor, ris et al.




Och så denna ljuvliga mässingskruka från Svenskt Tenn till en liten bordsgran! Så vacker. Copy paste.





Första inköpet för årets jul kan jag nog orka med i helgen, det blir i så fall lite hyacinter som jag skall sätta i silverskålar. Jag har ingen bra hand med blommor, men detta skall jag nog klara :) Fler idéer för hyacintplantering på bordet visar jag på Hus & Hem idag, här. Nu ni, mina kära vänner och läsare, skall jag låta er ha en fantastisk fredagkväll! Hörs


Bilder Sköna Hem

1 kommentar:

  1. Tack för inspiration :)! Mässingskrukan från Svenskt Tenn och bordsgran - yes. Så fint med mässing. Skulle hemma hos mig också gladeligen vilja lägga till ett gäng av Olof Koltes mässingsljsustakar Skultuna (2001) - moderna och klassiska på samma gång. Helst med olika höjder bredvid varanda. Finns på önskelistan :). //Helene

    SvaraRadera