måndag 20 maj 2013

MODERNT STYLAT - OCH FLER FRÅGOR OM SUPERFRONT KÖK




Hej måndag! Jag har fått flera läsarfrågor om att visa ett modernt kök, och dessutom några som bad om mina smakråd kring val av köksluckor från nya Superfront. Det har alltså inte undgått mina läsare att jag är ett stort fan av Superfront :) Kul att ni är flera som är på g att köpa köksluckor därifrån. Och ja, de kommer att ha luckor både till Faktumstommar och nya Metod. Ni som skall ha Metodstommar, dessa börjar säljas på IKEA fr o m 3 juni. Jag har skrivit ett utförligt inlägg om hur nya Metod fungerar här. Och ni som redan har Faktum stommar, grattis det är ju bara att köra på då. Faktum kommer att fasas ut under två år, så om man vill komplettera sitt befintliga kök med dessa stommar så går det ett tag till. Och det moderna köket då? Hur styla? En lösning är att bara ha bänkskåp (och en spisfläkt så klart), och välja lite snygga lampor som Bestlite som belysning. Både modernt och funktionellt. (Bestlite finns ju numer även med mässing, om man vill köra Superfronts mässingsbeslag och kanske t o m en mässingskran. Kaxigt och trendigt värre. S*itsnyggt rent ut sagt.) Behöver du mycket skåpförvaring kanske det finns en kortare vägg i närheten som kan ha bara högskåp och svälja det som skulle ha funnits i överskåpen. Mönster på luckan väljer man ju efter tycke och smak, jag har mina personliga favoriter men skulle jag välja till en kund skulle jag se till hur det såg ut hemma hos kunden; finns det fondtapet att ta hänsyn till, mattmönster? Inte så svårt som det låter, det är ganska lätt att lägga ett mönster bredvid ett annat och man behöver inte vara estetiskt uberbegåvad för att se om de talar bra ihop eller krockar. Runda mönster gillar runda mönster. Och kantiga mönster är kompis med kantiga mönster. Och alla mönster hos Superfront är dessutom så grafiska och stilrena, så de går bra i alla miljöer. Du läsare som bad om råd och skulle beställa ett helt Superfront kök, lycka till, jag tror att luckorna finns i webshopen snart. Eller "very very soon".


Och till dig som inte ville ha vitt kök; personligen gillar jag verkligen den ljust gröna Aerugo Green. Den känns rätt, och är en färg jag tror att man gillar länge länge. Mild, passar det mesta annat i färgväg, klassisk som en ärgad koppar, men ändå kaxig modern och snygg. Ja, hörni, det är svårt att välja, jag vet :D


Bild 1 Bo Bedre, 2 Superfront

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar