måndag 29 april 2013

KUSTSTILEN OCH SOMMARINSPIRATION





Har ni också märkt att den blåvita amerikanska kuststilen är stor här hemma. Eller, vi har ju en egen kuststil som utvecklats lika länge i skärgård och västkust. Men varje vår slår det mig hur närbesläktade de är, den svenska och den amerikanska kuststilen med vit spont, mycket blått, mönster och träfärg i teak. Longcoast Living är den senaste i raden, för mig, som också leker med denna kuststil som känns så somrig.



Kuddhögen ovan hade jag kunnat copy paste rakt in i mitt lilla minihus (frigga) på landet! Just paisleymönster är väl det som känns som ameriansk kust, den har vi importerat för vi hade andra mönstersättningar lokalt. Men släng en paisleykudde bredvid en blåvit Josef Frank, och det funkar ganska bra!




Och så den bruna träfärgen. Här vill jag också passa på att peka ut den fina varma grå färgen på väggen och de vita snickerierna, så milt och vackert. Troligen en NCS 1502-Y eller 2005-Ysom grå.



Bild Longcoast Living

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar