torsdag 29 november 2012

GRÖN KRANS TILL DÖRREN



Här kommer lite mer julinspiration! Det är skönt med ett nytt roligt ämne att gotta ner sig i efter lite novemberstress och påföljande evighetsförkylningar (stress = inge bra). I eftermiddag är det julmarknad på barnens skola. Den brukar vara sååå fin, nästan hela "byn" går dit. Med eldkorgar, röda torgstånd med godis, kransar, barnens egenstöpta stearinljus, pepparkakor och den alltför populära ponnyridningen. Jag har siktet inställt på en grön krans, det enda tänkbara. Jag brukar hoppa över allt nussifnuss och gull på kransarna, och har gärna en helt grön som är tjock och yvig. Granris eller lingonris, det har jag inte bestämt än. Men elegant, helt grön och inget nussifnuss det vet jag :) Snart, mot pepparkakor och glögg! :)





Bilder Slettvoll


2 kommentarer:

  1. Ookey, då är vi fler med helt grön krans. Så fint!! Jag föredrar granriset. Absolut, utan krimskrams.. hmm, intet nussifnuss alltså. Men när "juldagsmorgon glimmar", när allt är städat och fint då tar jag den. gör något litet, det lilla extra, som talar om julen.. och "jag vill till stallet gå". bara litet extra till enkla vackraste dörrkransen! Välkommen jul!

    SvaraRadera
  2. Ja men det lät ju verkligen vackert, på julafton då gör du den superextrapiffad! Det skulle jag också kunna köpa, då kan man ju få ta i. Låter supermysigt. Tack för din trevliga kommentar,

    kram Karin

    SvaraRadera