söndag 23 september 2012

SÖNDAGSKVÄLL - VIKTEN AV ATT HA FINT OMKRING SIG



Hej! Här i min renoverings-exil har jag inte så ofta internet, jag delar nät via mobilen och ibland vill telefonen helt enkelt inte dela med sig till laptopen. Snåla ajfån. Men så här är det väl i hem-exil, man får ta det lite som det kommer och anpassa sig, ad hoc. Nu har jag internet lagom till söndagskvällen, och därför vill jag bara lämna en liten stämningsfull bild till er som passar en söndagkväll. Huvudet mot sänggaveln och lite höstigt med ett par gosiga kuddar, en extra pläd, bra belysning (i detta fall fantastiskt snygga Bestlite BL6), och glöm inte för söndagskvällen: städat och lite fint på sängbordet. Att ha undanplockat när man skall slappna av är inte fel alls. Ni vet väl att man njuter och slappnar av mer när ögat inte måste ta in alla stökiga intryck och sortera dem i huvudet och processa dem och skicka info vidare... Alltså undanplockat = vila för ögat = ro för hjärnan :) Med detta lilla tips skall jag önska er God kväll och hoppas ni njuter söndagskvällen!



Bild Bo Bedre


2 kommentarer:

  1. Underbar inspiration - tack!! Nu måste jag ta tag i röran inne i sovrummet pronto.. ;)
    Ha en fin dag och lycka till med renoveringen!
    Madeleine

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vet du vad tapeten som är på bilden heter? Jag har precis inrett om hela sovrummet med vita rena möbler (vita malm byråer) och ikeas stoppade ljusgrå sänggavel med knappar. Nu står vi inför tapetsering och jag vill åt en ombonad hotellkänsla. Jag velar mellan den supermönstrade hortensiatapeten ur boråstapterskollektion LACE i blått alternativt fega med en tapet som den på bilden. Har du något förslag/råd? Rummet är rymligt, har gavelfönster.

    Lampor är också ett jättsvårt val, gillar ju bestlite men uj så dyrt. hälsningar Katarina

    SvaraRadera