torsdag 15 mars 2012

SOBERT MAROCKANSKT KAKEL I HALLEN



I hallen kan man vara djärv. I en hall sätter man första tonen, välkomnar in. Och i en genomgångshall befinner man sig så pass kort tid (inte som i ett vardagsrum eller kök) att risken är inte lika stor att man tröttnar. Så i entréhallen eller genomgångshallar kan man våga lite extra. Om man dessutom har valt en så pass sober och vacker-för-ögat-platta som den ovan så tröttnar man garanterat inte. Förträffligt vacker hall. Och en favoritlampa i blickfånget! Så här hade jag gärna haft det hemma; både den grå-vita färgsättningen, lampan, skåpet och golvet är favoriter... lovely! :)

PS Marockanskt betongkakel i massa olika varianter hittar du här.

Bild Kvänum

4 kommentarer:

  1. Riktigt fint, vet du vart jag hittar det/liknande klinker?

    Med vänliga hälsningar/ Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej, bra fråga :) Jag lade till info i texten // Karin

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag ska göra om min hall och har tänkt lägga marockanskt kakel. Jag har letat ihjäl mig efter det klinker som finns ovan på bilden, vad heter det? Är det möjligen två olika typer de har lagt? Snälla, hjälp mig!
    Hälsningar Evelina

    SvaraRadera
  4. Evelina, det är en platta, marockanskt kakel bildar två mönster på det där sättet. Titta på

    http://www.marrakechdesign.se/sortiment.html?app=2&category=klassiskaclassical-1475

    så ser du hur det ser ut när klinkret ligger i 4 och 4 plattor, det blir som ett mönster i mitten och ett som strålar ut från det. Just vilken det är på bilden vet jag inte, men det finns fler grå varianter som påminner om denna på länken ovan. Lycka till!


    // Karin

    SvaraRadera