fredag 14 januari 2011

SOLSIDANSURF



Sitter och bostadssurfar runt i Saltis, och hittade denna fina våning som jag vill lägga in. Just denna fina bostad finns i de klassiska "Sjuvillorna" i Saltsjöbaden, och de är inte så ofta till salu. Vackra gamla jugendvillor som delats upp i lägenheter. Ovan köket med de fantastiska fönstren.


Vitt, ljust och vackert. Två stora takarmaturer tar för sig ovanför bordet.


Fina sänglampor monterade på väggen. Man hade kunnat montera dem på sänggavel om man hade någon. Själv föredrar jag sänggavlar, tycker att sängen ser lite "oavslutad" ut så här. Men pluspoäng för platsbyggda garderoben som går upp till tak.
 


Måste visa fasaden denna gång. Dessa sju hus i Saltsjöbaden är så fint färgsatta och originella jugendvillor så jag lägger in en bild. Just denna våning ligger i äldre delarna av Saltis och därmed bredvid Solsidan, men eftersom jag ändå är ute i krokarna och far kan jag ändå inte passa på att nämna ni glömmer väl inte Solsidan som börjar på söndag!! :))) Kolla trailern här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar