söndag 23 januari 2011

GOLVIDE'ER



Bild Fastighetsbyrån

Helgens bostadssurfande landade (dagen till ära) i ett hus på Solsidan. Den som har tröttnat på eviga ekparketten hittar många ide'er till uppdatering av vårt mest klassiska ytskikt. I detta hus har man vågat friskt, och gjort rumsindelningar förstärkta med olika golvnyanser. På entreplanet hittar man köket, som fått ett grålackat golv. Märk hur köket verkligen upplevs som ett eget rum från vardagsrummet sett. Det är den optiska effekten av att man poängterar rumsgränsen med golvet.



Den grå nyansen fångar fint kulören i Kolmårdsmarmorn framför öppna spisen.



Inne i köket har man istället ek på bänkskivorna. Snyggt att välja annan färg på golvet då, så att det inte blir ek "overload".



På ovanvåningen möter ekparketten som kommer uppför trappan ett plankgolv, troligen furu. Istället för att ha två olika tränyanser (färga in eller låta furun vara naturell) får plankgolvet bli svart.



I groventren i källaren har man lagt ett gummigolv. Tål hårda tag, tom att bilar kör på dem...
Det var dagens Solsidan, nu väntar jag ivrigt på kvällens tv-program också :)

4 kommentarer:

  1. Ha ha, det där huset blev vi supersugna på. Om vi skulle lämna Älgö...

    SvaraRadera
  2. Hahhaaaaaaa, vad roligt :))) Gå och titta i alla fall, det såg såååå fint ut, visning på söndag. Hoppas ses snart / kram

    SvaraRadera
  3. Vi åker till Orsa Grönklitt för en veckas skidåkning på söndag så tyvärr kan vi inte titta. Men det är väl lika bra det för ska vi sälja måste vi vänta till våren/sommaren så vi kan få ordning på tomten och Älgö visar sig från sin allra bästa sida. :-)
    Ska ni fortsätta med dansen nu i vår?
    Jag funderar på om jag skall anlita dig för att komma hem och bolla lite idéer med. Jag har mycket klart för mig hur jag vill ha men känner att det skulle vara bra med lite proffesionell input också. Men det kan vi bestämma närmare över en fika på Näckenbadet. :-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kul med skidåkning :) Japp, vi kör dansen i vår, annars blir E så besviken tror jag. Jag kommer mer än gärna och hjälper till med ide'er hemma hos er, vi får ses och bestämma nåt! Kram

    SvaraRadera