tisdag 21 september 2010

STILLEBEN


Bild Svenskt Tenn


Hej i höststressen....

Jag har inte övergett bloggen, men höststressen tar långsamt tag i mig. Mycket att göra på alla håll och kanter. För att motverka mitt sinnelag ska jag idag lägga in ett inlägg om stilleben, som egentligen betyder stilla liv på tyska :)
Bjuder på lite inspiration och tips om hur man får ihop det snyggt på en byrå eller ett sideboard hemma. På bilden ovan ser vi proffsiga Svenskt Tenn som kan det här med stilleben. Mycket ger mer. Många saker av samma material (här tenn) ger snabbt och lätt ett kraftfullt snyggt intryck. Samla grejerna tätt.




Många av samma sak ger också ett starkt och stiligt intryck. De flesta har massa udda ljusstakar hemma, bara att ställa ut på ett snyggt bord.





Eller färgkoordinera. Här ett exempel på hur det blir snyggt med vitt och ljust silver. Lite åt detta håll har jag det hemma på mitt sideboard i vardagsrummet, stor rosa vas och massa silver.



Murrigare färger, med brons och svart.


Bild Sköna hem

Vill man inte ha ljusstakar och prylar går det ju lika bra att använda tavlorna i ett stilleben. Mycket vitt omkring behövs, så får tavlorna ta för sig.

Hoppas du blev lite inspirerad och stannade upp en minut :)

1 kommentar:

  1. Svenskt Tenn har alltid så fina saker, man samlar gärna på dom! M

    SvaraRadera