söndag 4 juli 2010

TRÄDGÅRDSDESIGN


Innan sommarlovet skall jag försöka hinna med att få klart så mycket som möjligt på framsidan... Min uteplats på entresidan tänkte jag hålla stram med granitplattor, sjösingel, vitlaserade ribbor, kantiga former som möter runda, året-runt-grönt, lila grått och vitt... vackert. Min största inspiration till trädgårdsdesign är - i mitt tycke - Sveriges duktigaste landskapsarkitekt Ulf Nordfjell. Prisbelönt som få. Hans trädgård "Skogens trädgård" i Ockelbo (av alla populära ställen!) är bara gudomlig. Jag bjuder på ett par inspirerande bilder därifrån, de jag använder som utgångsläge till mitt koncept här hemma. Nu har ju inte jag dessa gigantiska ytor att pynta på framsidan, men form och design skall definitivt se ut så här :)


Bild Wij Trädgårdar i Ockelbo/ Pernilla Hed

6 kommentarer:

  1. Skulle inte ha nåt emot att ha det så här utanför! :)

    SvaraRadera
  2. Oerhört vackra bilder - fridfulla på något sätt.

    SvaraRadera
  3. Säger som de andra inspirerande! och inspiration behöver man när man ska anlägga en ny trädgård för på något sätt är det svårare att visualisera sig trädgården än hemmet tycker jag... :)

    SvaraRadera